Usługi

KONTAKT

WYBRANE KURSY, SZKOLENIA, WARSZTATY

 

  • Metody rehabilitacji i edukacji osób z niepełnosprawnościami
  • Attention Autism Programme 2 Day Training
  • A course on QEEG, ERPs and Neurotherapy 1st degree. Kurs QEEG ERPs 
    i Neuroterapia  M. Pąchalska, J. Kropotov.
  • Kurs Głuchoniewidomi 
  • Arteterapia w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • Wykorzystanie metody audytywno-werbalnej w codziennej praktyce logopedycznej. Na przykładzie programu edukacyjnego Sound Foundation for Babies
  • Wykorzystanie diagnozy funkcjonalnej w terapii małego dziecka 
  • Techniki relaksacyjne w terapii małego dziecka 
  • Podstawy diagnozy i terapii jąkania i innych zaburzeń płynności mówienia z uwzględnieniem konsekwencji współpracy z rodziną, przedszkolem
    i szkołą
  • Dziecko ze specjalnymi potrzebami rozwoju i edukacyjnymi 
  • Terapia behawioralna dzieci w wieku przedszkolnym  
  • Diagnoza i terapia afazji 
  • Problemy neurologii dziecięcej w aspekcie etiologii i zagadnień psychospołecznych 
  • Współzależność zaburzeń zgryzu, czynności prymarnych i artykulacji 
  • Ocena neurorozwojowa dziecka w zakresie odruchów oraz ich integracji w ośrodkowym układzie nerwowym. Sposoby oddziaływań terapeutycznych w aspekcie terapii SI 
  • Specyficzne zaburzenia językowe 
  • Wczesna interwencja terapeutyczna i wspieranie rozwoju. Elementy diagnozy i terapii dziecka 0-36m.ż. 
  • Nowe metody diagnostyki i terapii centralnych zaburzeń słuchu
  • Ośrodkowe zaburzenia słuchu jedną z przyczyn trudności w uczeniu się 

 

PUBLIKACJE 

 

  • Romaniec M., Integracja sensoryczna [w:] Metody terapii logopedycznej, red. A. Domagała, U. Mirecka, Lublin: UMCS, 2018
  • Romaniec M., Opóźniony rozwój mowy a zaburzenia przetwarzania sensorycznego. Opis przypadku [w:] Metody terapii logopedycznej, red. A. Domagała, U. Mirecka, Lublin: UMCS, 2018 
  • Góral-Półrola J., Romaniec M., Zaburzenia mowy u osób                         
    z uszkodzonym narządem słuchu
    , [w:] red. Z. Tarkowski, tom Patologia mowy, Gdańsk: Harmonia, 2017
  • Romaniec M., Komunikacja dziecka z wadą słuchu [w:] Mowa                 
     i komunikacja od teorii do praktyki,  red. J. Góral-Półrola,                     
    G. Jastrzębowska, Kielce 2017
  • Romaniec M., Uhlig-Garlewicz B., Przystosowanie rodziny dziecka   
    do faktu jego niepełnosprawności
    , [w:] red. E. Domagała-Zyśk,           
    A. Borowicz, R. Kołodziejczyk Język i wychowanie. Księga jubileuszowa   z okazji 45-lecia pracy naukowej Profesor Kazimiery Krakowiak, Wyd. KUL, Lublin 2016
  • Uhlig-Garlewicz B., Romaniec M., Zjawisko problemowego korzystania
    z komputera przez młode pokolenie
    , „Pedagogika. Badania, Dyskusje, Otwarcie. Pomoc Psychologiczno-Pedagogiczna”, Zeszyt 6/2016
  • Romaniec M., Uhlig-Garlewicz B., Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w polskiej rzeczywistości szkolnej,             
    w:] „Pedagogika. Badania, dyskusje, otwarcia”, Zeszyt 7/2016
  •  Diener K.E., Romaniec M., Dziecko z mową bezdźwięczną. Sposoby wspomagania w terapii, Kielce 2014 
  • Romaniec M., Stan mowy dzieci rozpoczynających obowiązkową edukację przedszkolną. Teoria i praktyka, [w:] red. E. Męcina-Bednarek, Pragmatyzm edukacyjny w kontekście zmian, Kielce 2014
  • Romaniec M., Rozwój sensoryczny dziecka a mowa,  [w:] red.               
    D. Baczała, J. Błeszyński, UMK, Toruń 2014 

 

Motto

„Jeszcze tylko kilka ciężkich chmur

Nieporozpychanych nozdrzem konia,

Jeszcze tylko kilka stromych gór,

A potem już słońce i harmonja…”

                                                                      Cyprian Kamil Norwid

Logopeda Kielce. Gabinet Logopedyczny w Kielcach. Terapeuta integracji sensorycznej

O mnie

dr Monika Romaniec - doświadczony logopeda z kilkunastoletnią praktyką z kwalifikacjami w zakresie surdologopedii i neurologopedii, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, diagnosta i terapeuta integracji sensorycznej (SI), wykładowca akademicki                             

doktor nauk społecznych - praca doktorska pt. Struktura fonemowa słów w percepcji osób z uszkodzeniami słuchu a ich sprawność artykulacyjna - Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie.

Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci, młodzieży i dorosłych
z zaburzeniami mowy i języka, wspomaganiem rozwoju dziecka
z uszkodzonym słuchem, prowadzi diagnozę i terapię integracji sensorycznej (SI). 

Przewodnicząca Świętokrzyskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Logopedycznego, Członek Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej

dr Monika Romaniec. Gabinet logopedyczny Kielce. Terapia w Kielcach

Adres

Gabinet Logopedyczny

dr Monika Romaniec

ul. Wiosenna 1a

25-534 Kielce

 

kontakt@monikaromaniec.pl

514 090 254

Kontakt

Skontaktuj się z nami 

i umów wizytę